Меню


среда, 22 марта 2017 г.

Демократизація як важливий принцип шкільного життя

Демократизація як важливий принцип
шкільного життя
Демократизація — це процес подолання авторитарного управління суспільним життям через законодавче забезпечення демократичних прав і свобод, самоврядування народу
Демократизація шкільного життя є елементом демократизації суспільства.
Загальнодемократичні цінності дедалі більше проникають у взаємини між головними учасниками навчаль­ного процесу який став відкритішим. Учні вступають з учителями в діалог, стають їхніми партнерами у навчаль­ному процесі. До думки учня все більше прислухаються вчителі, про що свідчить розвиток учнівського самовря­дування.
Учнівське самоврядування — це форма демократич­ного життя учнівського колективу і школи в цілому
Необхідне дотримання принципів гуманізму — визнан­ня цінності кожної людини, її права на вільний розвиток і виявлення своїх здібностей.
У системі навчання і виховання має переважати по­вага до особистості дитини у стосунках між учителями і дітьми — повага до гідності, честі кожної особистості, милосердя і доброта.

Сьогодні сучасна школа повинна дати учням не тільки певні знання, уміння та навички, але й виховати соціально адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно займе своє місце в житті. Саме в школі учням необхідно дати знання, що надалі дозволять їм орієнтуватися в безлічі співтовариств і робити правильний вибір, тому що вже в шкільному віці формується громадській світогляд дитини. Але лише знання теорії недостатньо для формування в учнів активної громадської позиції. Мікросередовище всередині школи необхідно сполучити з реальною дійсністю навколо школи.
Роль школи в процесі формування демократичного менталітету, безумовно, є центральною. У школі закладаються трудові навички, дитина вчиться соціальній взаємодії, тут у неї виробляються життєві цінності, формується уявлення про свою роль як особистості та громадянина.
Також важлива атмосфера в класі, де вчитель поважає достоїнство та права кожного учня, де заохочується відповідальність, активність, прояв лідерських якостей.
Усе це спрямовано на те, щоб демократичне навчання розвивало критичне мислення, за допомогою якого майбутні громадяни будуть генерувати і реалізовувати ідеї, що роблять позитивний вплив на суспільство, вирішуючи різні проблеми і регулюючи конфліктні ситуації.
Навчальні заклади можуть надати можливість для демократичної діяльності та навчанню демократії не тільки в класі. Позакласна робота дозволяє учням працювати разом заради єдиної мети, формує уміння правильно обирати лідера і приймати важливі рішення. Однією з найбільш ефективних моделей залучення школярів до громадського життя є учнівське самоврядування, різні варіанти якого присутні практично у всіх загальноосвітніх закладах.
Самоврядування в нашій школі також побудоване на принципі демократії. Це знаходить свій вияв, перш за все, у виборах голови учнівської ради, які проходять шляхом таємного голосування, де кожен учень має право висловити свою думку.
Ми знаємо що найвищим органом учнівського самоврядування є конференція, на якій також проявляються принципи демократії. Учні мають право затвердити склад самоврядування, рекомендований головою та його заступником, або ж пропонувати ту кандидатуру, яка, на їх погляд, мусить бути головою того чи іншого центру.
Голова учнівського самоврядування, при потребі, бере участь у нарадах, педрадах при директору, радах профілактики та засіданнях батьківського комітету, де може відстоювати думку дітей.
На засіданні учнівської ради розглядаються важливі питання шкільного життя. Одним із рішень ради була пропозиція голови соціального центру провести до свята Осені ярмарку-продаж, а за вилучені кошти встановити дошку пам’яті загиблому герою Дмитру Коляді. Так, тепер завдяки дітям, і встановлена меморіальна дошка герою.
Голова художньо-естетичного центру запропонувала провести реставрацію куточка біля їдальні, що і було зроблено до кінця жовтня.
На загальноучнівській конференції від учнів приймаються пропозиції до внесення в план виховної роботи. Так, члени центру дозвілля та відпочинку запропонували провести інтелектуальну гру для 5-х класів - «Знай свій край», яку було проведено у лютому місяці. Гра вийшла гарна, змістовна, в кінці з конкурсами та дискотекою. Дискотеки проводяться і в свята. Новий рік, Різдво, Василя, в День Святого Валентина. 8. Березня. Допомагали члени центру і у написанні сценарію до виступу на районному конкурсі агітбригад.
Також добре працюють вожаті молодших школярів, вони хороші помічники класоводів. Допомогу їх відчутно скрізь: від оформлення куточків до ігор з дітьми на перервах. Неаби якою є їхня допомога шкільному бібліотекарю. Учні з задоволенням виконують доручення Анастасії Андріївни. Під її керівництвом беруть участь у операції «Живи. книго».
Якщо учням не подобається робота самоврядування ,зокрема її голови, або ж голови якогось центру, то учні можуть усунути його з посади, та обрати іншого. Але таких випадків в нашій школі не траплялося. Це говорить про те, що самоврядування в нашій школі було і є добре організованим, задовольняє потреби учнів від яких залежить його майбутнє, майбутнє школи та нашої країни.


1 комментарий:

  1. Best Casino Review and Bonuses 2021 | Bonuses & Games
    Learn about the best online 토토 사이트 모음 casinos offering casino games. Play free slots or play 22bet for real money here at Casino.info. 오락실 슬롯 머신 게임 This casino offers a huge 오락실 슬롯 머신 게임 range of melbet games and

    ОтветитьУдалить